Klompe Landbouw
Eigen opdracht vanuit Akke Ontwerpt
In opdracht van Klompe Landbouw heb ik samen met twee anderen een website ontworpen. De focus binnen dit project lag op het overbrengen van het verhaal van het boerenbedrijf.
Datum
Mei 2016
Product
Website
Opdrachtgever
Klompe Landbouw
Opdracht
Klompe Landbouw
Al sinds Klompe is opgericht, ligt hun focus op duurzame landbouw en gezonde grond. Ze zijn ervan overtuigd dat een gezonde grond de basis is voor gezonde producten, gezonde mensen en uiteindelijk een gezondere wereld.
Deze video is door mijn aanbeveling gecreëerd voor op de website
Mijn rol
Methoden en tools
Het proces
- Klantencontact
- Managen
- Debrief
- Merkanalyse
- Storytelling
- Sitemap
- Wireframing
- Copywriting
- Social media
- Presentatie
- Afhandeling en facturatie
- Balsamiq Mockups
- Keynote
- Mindmap
Mindmap over hoe het verhaal van Klompe overgebracht kan worden
Onderzoek
- De website moet laten zien dat Klompe een vertrouwd en vernieuwend adres is voor vooruitstrevende agrarische producten. En een bedrijf dat de wereld ook een beetje mooier wil achter laten dan hij nu is.
- Het logo moet uitbeelden dat het bedrijf verschil maakt in de toekomst.
- Klompe Landbouw moet online en offline op de kaart gezet worden d.m.v. consistente uitingen. Denk aan een herkenbare huisstijl die overal terugkomt. Men moet Klompe Landbouw gaan herkennen en erkennen.
Daarnaast heb ik comparatief onderzoek gedaan naar hoe andere boerenbedrijven zich online profileren. Denk aan bedrijven als Rechtstreex, Desem enzo en van Iperen.
Ontwerpbeslissingen
- Herkenbare hoge kwaliteit beelden van het boerenbedrijf Klompe en hun producten als een grote slider op de homepage
- Een video waarin het verhaal van Klompe op de homepage duidelijk wordt en tot leven komt voor de bezoeker
- De kernwaarden “korte ketens”, “gezonde bodem” en “moderne techniek” communiceren om het verhaal van Klompe duidelijk te maken
- Bedrijven stimuleren om een samenwerking aan te gaan door meer over de samenwerkingen met bedrijven te vertellen en een opvallende call to action te hebben
- Bezigheden van het bedrijf gemakkelijk communiceren via beelden op Instagram en een automatische link van Instagram naar de website
Ik heb wireframes gemaakt en deze besproken met de webdeveloper. Alle wireframes zijn vervolgens voorgelegd aan boer Jeroen en zijn collega’s. We hebben hen usertests laten doen. Daarna heb ik alle functies van de website aan hen uitgelegd, zodat alles duidelijk werd.
Wireframe versie 1
Wireframe versie 2
Het resultaat
- Onderscheidend verhaal over Klompe
- Duidelijk overzicht van de beschikbare services
- Makkelijk zelf bij te houden cms
- Passende huisstijl en logo
De nieuwe huisstijl en website hebben gezorgd voor consistente online en offline uitingen. Met een duidelijke website structuur vindt de bezoeker (een bedrijf of consument van de producten) eenvoudig de informatie die hij of zij zoekt. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe samenwerking of specifieke pagina met informatie over de geteelde producten. Met deze vernieuwde website gaat Klompe verder met het overbrengen van een belangrijk verhaal en het aantrekken van bedrijven. Nieuwsgierig? Bekijk de website op www.klompe.com